Followers

Friday, 19 October 2018

Trip Ke Kilang Yakult

Assalammualaikum Dunia.

Yaaayyy Khamis datang lagi ;) ada apa dengan hari Khamis... haaa sebab esok last keje ;) ...
Meh akak nak kongsikan sedikit pengalaman melawat kilang yakult ... haaaa cer bunyi iklan yakult ... Yakult Yakult .. Yakult ... pandai semua ;)

17 October 2018

Hai kak Fafau๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

Sementara kilang Yakult berada di Seremban , dan satu-satu nya kilang yang ade kat Malaysia , mestilah pergi kan ... macam mana Yakult dihasilkan ... dan apa yang ada dalam botol Yakult yang korang minum tue ;)
Kat lobby

Kat kaunter

Posing kat sini jap

So nak citer lebih details , tak lah kot , nanti jadi karangan laaa pulak ... so akak ringkaskan citer nie,,, kalau awak minum Yakult , bakteria baik yang ade dalam botol Yakult akan melawan bakteria jahat yang ade dalam perut korang  ;) haaa tak caya ker ... percaya lah yer kawan-kawan ..

Deretan bunga sakura๐ŸŒธ๐ŸŒธ

Bye bye Yakult

Ok , sebab kilang Yakult nie adalah kilang Jepun , dan Jepun memang terkenal dari segi kebersihan , maka ... memang bersih wak bila masuk kilang nie ... silalah jakun sikit ;) dan suasana lobi nyer dihiasi oleh pokok sakura (pokok orang Jepun ni) dan semasa awak melawat factory nyer ... awak akan ditemani kuntuman kuntuman bunga sakura ... haaaa best best best .. cam ade kat Jepun plak ;)
Ngan kawan kawan 

Tangkap muat jew

Okee,,, jom tengok gambau yang kak snap dengan menggunakan Samsung S7+..

Ngan duta Yakult

Hasil tangkapan 

Kat mana kilang yakult nie....
ADDRESS:
276 JALAN HARUAN 1
OAKLAND INDUSTRIAL PARK
70300 SEREMBAN 
NEGERI SEMBILAN MALAYSIA 
PHONE : 06 601 2020
OPEN HOURS :
 MONDAY - FRIDAY  8AM TILL 5.40PM
SATURDAY-SUNDAY = CLOSED

P/s: nie entry semalam ...hari nie baru publish

4 comments: