Followers

Wednesday, 13 June 2018

Cerita Raya - Kuih Raya ditรจngah Malam

Assalammualaikum Dunia.
Citer raya tak habis lagi lah....iyelah selagi tak raya selagi tue la sibuk macam macร m dan semua benda nak buat ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

Sambung wat kuih raya ...tengah malam plak tue...adeiii...sabo je lah bijik mate nie yer .

Biskut Nestum Rร ngup

๐Ÿ˜š๐Ÿ˜š

Biskut dahlia ๐ŸŒน๐ŸŒน

Ade juga biskut bangkit....picture lupa nak snap plak... 

P/s : korang banyak wat kuih raya ๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„

PERUTUSAN RAYA 2018

Assalammualaikum Dunia.

Hai awak !!! ari nie dah 28 Ramadhan ... ,malam nie malam yang ke 29 tau !!!! carik lah malam Lailatul Qadar .. malam yang lebih baik dari seribu bulan ;๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Korang mesti dah siap kemas nak balik kampong kan ;) semoga perjalanan anda selamat sampai ke kampong halaman masing masing ... akak raya kat Melaka dik non ... insyaAllah raya kedua baru move on to Pahang ...
Barulah raya kan๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜ƒ

Seronok sakan ๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…

Well sepanjang kita berkenalan dan membaca nukilan antara satu sama lain , mungkin ada nukilan dan kata kata yang boleh menyinggung perasaan tanpa disedari .. berkesempatan dengan itu , cikbunga aka ciktim menyusun sepuluh jari untuk memohon kemaafan di bulan yang yang mulia ini . Dan menjelang Syawal yang akan berkunjung pada hari Jumaat ini, insyaAllah , cikbunga aka ciktim
ingin mengucapkan 'Selamat Hari Raya ' dan 'Maaf Zahir Dan Batin '.

Salam Aidilfitri

acah acah kat kampung

Korang ingat yer makan tue jangan terlampau sangat ;) memang semua nyer nampak sedap kan .. iyalah sebulan berpuasa , pastu dihidangkan dengan pelbagai juadah yang sememangnya memikat selera dan kadangkala waktu raya jer lah boleh dapat hidangan itu ... boleh  makan tapi jaga kesihatan yer . 

Apa lagi nak diutuskan dalam perutusan ini yer ...

             korang ...selamat hari raya ;)


'Hati -Hati Di Jalan Raya '

Wednesday, 6 June 2018

Biskut Suji Yang Tak Jemu Di Makan

Assalammualaikum Dunia.
Hai ...korang dah beli baju raya ke...ape tema tahun nie...apa ape pun diharap
kan agar semua tidak shopping last minit yer...pengsan dibuatnyer...
Sebab tajuk ialah Biskut Suji....ini adalah biskut akak yang kedua ๐Ÿ™‚๐Ÿ™‚
Resepi korang google jew...akak tempekkan gambau jer okew,

Bulat bulat kan jer ....pas tue letak ceri

Picture tak banyak untuk
ditatap
 
 
Tup tup dah hari yang ke 21 Ramadhan ....lagi 9 hari jew lebih kurang ...
Biskut suji nie tak jemu dimakan walaupun guna minyak sapi ... rasanya yang lemak lemak tue memikat selera tak kira peringkat umur , haaa bila dah sampai kat mulut terus nak masukkan lagi dan lagi dan lagi kat dalam mulut ;)
 
p/s: minggu nie last sekolah , pastu cuti sekolah , riuhlah mana yang dah start balik kampong halaman tue yer , berhati hati dijalan raya semoga anda selamat sampai ke kampong halaman di musim perayaan ini ;)

Tuesday, 5 June 2018

Cerita Raya : Biskut Cornflakes Madu

Assalammualaikum Dunia.
Meh nak citer pasai biskut raya๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„
Akak buat yang senang senang jer dik ...
Jom kita lihat biskut ape yang akak dah buat๐Ÿ˜…๐Ÿ˜…
Yang dah beli pon ade jugak ๐Ÿ˜‰๐Ÿ˜‰

Susun dulu paper cup

Masuk sauna jap 

Dah siap
Close up sikit

Tue la dia citer biskut raya 


Friday, 1 June 2018

ANAK MUDA WARISI TRADISI KEJUT SAHUR

Assalammualaikum Dunia .
Nampak tak Nampak tak !!! tajuk kooo memang laa kan ... betui tui dik non , korang sahur ape subuh tadi ? akak masak kuteu goreng jer untuk sahur...

Kuteu goreng di subuh hari.

Gambau lagi

Sib baiklah bebudak nie tak melenting kan sebab tak makan nasi ... sabo jer laa umi ko .. tapi umi ade jer gorengkan kentang goreng untuk depa kunyah kunyah ... haaa dah macam makan sarapan pagi plak .. sesekali kita tak yah makan nasi yer waktu sahur.

Kentang goreng jer

Nugget ayam 

Korang kat tempat korang ada tak orang kejut bangun sahur ? haaa kat tempat akak ade tau !!! kawasan taman nie start pukul 4 pagi dah dengar depa jerit sahur sahur sahur ngan pukul gendang lagi... syok juga .. tetapi tue kadangkala terkejut dibuat nyer ... tapi tak per untung laa adik adik nie kejut orang makan sahur bulan Ramadhan , berganda ganda pahala ... aminnnn .

La nie depa upgrade ngan bunyi kerincing da ade juga lagu di dendangkan ... akak tak rakam pon ;)
Depa nie naik motorsikal keliling taman ... dalam 2 hingga 3 biji motorsikal kalau tak silap.

ok lah tue jer akak nak share kat sini ...

p/s: korang dah buat kuih raya ker ?