Followers

Thursday, 2 April 2020

Cerita Bukit Bendera Penang

Assalammualaikum Dunia.

Selepas siap shopping semua bagai dan hantar barangan balik.... Ye lar... Dah lah panas lit lit... Kang cair plak coklat tue kan...


Map Bukit Bendera 

Tengok betui betuiπŸ‘†

Puhhh lama giler tak naik Bukit Bendera.. Kalau tak silap masa tahun 2000 atau 2001...mak aiii

Jom beli tiket... Show your ic please πŸ‘πŸ‘

Lepas bayar dapat kad macam touch n go

Terowong nie sampai ler korang nak naik train nantiπŸš‚
Sementara tue... Boleh lah baca sejarah duluπŸ‘†

So memang ler terkujat jap kan... Masa tiba kat sane.... Mmmmm banyak bebenau berubah nyer.... Nak beli tiket pon dah lain macam jer... Tapi korang tak ler berpanas berhujan sebab semua dah baharu dan lagi bersistematik....

Cepat beratuq nak naik train

Lama giler tak naik trainπŸš‚

View dari atas bukit

Alhamdulillah 😎😎


Apa kata kita tengok gambau duluπŸ˜ƒπŸ˜ƒ

Nie baru sampai... πŸ˜†πŸ˜†

Jom duduk dulu ambik angin

Tengok 🌳🌲🌲

Nanti cikbunga sambung... Citer apa yang ado kat atas Bukit Bendera πŸ€“πŸ€“πŸš‚πŸš‚

#lock down days 16

#stayathome 



6 comments:

  1. Macam-macam aksi gambar anak CikTim.
    Ya hari ke-16.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa baru first time naik Bukit Bendera 🌲🌳

      Delete
  2. Train pun dah canggih. Bukan bangku kayu macam dulu2. Akak last naik 2008 masa belajar kt usm. Lama dah tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yuppp... Semua dah baru😎kat atas pon dah lain bebenau πŸ‘πŸ‘

      Delete