Followers

Saturday 7 October 2017

Archery Sukan Sunnah

Assalammualaikum Dunia ;)

Kelangsungan hidup yang sangatlah mencabar serta gajet  sekarang yang semakin hari semakin up to date , memaksa kita mencari alternatif cara hidup sihat untuk anak-anak .




                                                              suke nyer dia ;)
 
Namun begitu , tiadalah paksaan untuk menyuruh anak-anak mengikut kemahuan kita , hanya memberi pandangan dan nasihat serta memupuk minat mereka dengan membawa serta menyaksikan sendiri aksi sukan .

                                                                      antara picture yang dihantar oleh cikgu Archery

Sukan Archery , memang termasuk dalam sukan sunnah , namun begitu tidak banyak terdapat pusat latihan archery yang boleh dihantar oleh ibu bapa ataupun sekolah untuk membuat latihan. Kami bernasib baik kerana di pusat jagaan anak-anak , guru archery datang sendiri untuk mengajar anak-anak ini dengan sukan memanah . Kalau ikutkan memang ade , akan tetapi seperti CB sebutkan tadi tempat latihan amatlah jauh dan ibu bapa juga tidak tahu mana nak cari pusat archery yang bagus .

                                                   si kakak yang cuba skill ... boleh lah , first time kan
                                          

p/s:  dapatlah jugak menghantar budak-budak nie memanah walau sekali sekala ;) , dulu ade juga bawa main badminton , banyak kekangan yang tidak dapat dielakkan lantaran jarak rumah yang jauh hendak membayar fee dewan terlalu jauh ke bandar '(, padahal dewan tue sekangkang semut dari rumah .


10 comments:

  1. bgs nya ada pendedahan macam ni

    ReplyDelete
  2. berkuda, berenang dan memanah. hanya 2 sukan sahaja yg 'murah' tp x ramai muslim yg ceburi / minat betul2... tgk shj laa pemenang emas renang sukan sea rata2 bkn muslim kan?

    ReplyDelete
  3. bagus terapkan anak suka sukan.. xkesahla sukan apa janji aktif..mane tahu dah besar boleh wakil sukan sea :)

    ReplyDelete
  4. Minat anak anak pada benda benda gini mmg kena pupuk dari kecil. Kalau mereka minat baguslah ... dapat pahala lagi ye Nay...

    ReplyDelete
  5. Itew x reti main archery ni zaman itie zaman baling guli jek

    ReplyDelete