Followers

Friday, 13 September 2019

Jerebu Itu

Assalammualaikum Dunia.

Semua jemaah haji yang menuaniakan haji telah selamat sampai ke tanah air ... selamat pulang Hajjah dan Haji semua ... semoga mendapat haji yang makbur .


Belanja dak abang nak ambil upsr



Untuk dak abang ๐ŸŒน๐ŸŒน

okew .. Malaysia ku ... marilah kita tengok sekeliling kita ... memula tue bila pepagi bangun dan tengok view kat luar rumah ... ehhh ada kabusss kau ;) ... cam kat Cameron lar pulak kan ... matahari pon rasa segan nak keluar dan hanya kelihatan merah jingga jer .... ai lain macam pulak kan ... rupa-rupa nyer asap dari seberang yang merentasi selat Melaka ....

Good luck abang๐ŸŒน๐ŸŒน

okew fine ... memang masalah nie setiap tahun akan ada .... tapi itulah kan ... kena duduk rumah dan minum air masak banyak yer kengkawan ... kurangkan outdoor aktiviti ...

Early morning  picture

Matahari yang disaluti jerebu

cikbunga plak ... baru baik demam .... dengan tekak sakit , hidung tersumbat lagi ... cam tue laaaa...
masih lagi ada kat Melaka ;) belum lagi nak berhijrah ...

Saat masalah jerebu yang melanda nie , kita tidaklah seharusnya menuding jari sahaja ... ambil action dan korang jangan ler buat pembakaran terbuka pula kat rumah ... bertambah tak sihat lah udara yang kita sedut ...

Sempat pi Klebang melawat kawasan๐Ÿ˜†

okew ... marilah kita sama-sama berdoa supaya masalah ini akan berakhir dengan cepat dan semoga cikhujan akan turun sentiasa  ;)

okew bye , jaga diri semua .

cikbunga



14 comments:

  1. xtahan laa jerebu kali panas... dok luar panas, dok dlm rumah panas, tido panas...waduhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaaa... Pasang aircon ❄️❄️๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

      Delete
    2. air cond,kipas, air purifier. kipas tangan, kipas usb haaa kipas apa lg cik tim? nk sy kipas cik tim ka tlg byr kn bil letrik bln ni?๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†๐Ÿ˜†

      Delete
  2. Aminnn atas doanya.... Tulah balik balik Malaysia nampaknya kena hadap jerebu pulak. Luar rumah berjerebu mata pun mcm nak tido je CB hihi... Sedapnya spaghetti tu CB. Lama tak pi SR

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat kembali Hajjah... Kena dok dalam rumah je waktu nie... ๐ŸŒน๐ŸŒน

      Delete
  3. Replies
    1. Tapi tekak ni nak air manus ngan sejukkk je❄️❄️

      Delete
  4. Salam perkenalan dihulurkan..
    Bila jerebu matahari seperti sakit.. Tak puas tengok persekitaran, kabur..

    ReplyDelete
  5. Jerebu kali ini lebih teruk.. Alhamdulillah sini ada ujan semalam.. nampaklah sikit matahari hari ini..

    ReplyDelete
  6. kat kl jerebu bolehh tahan walaupun hari-hari hujan.Semoga masalah jerebu ni akan segera selesai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah ๐ŸŒน๐ŸŒน
      Semoga jerebu cepat berlalu

      Delete