Followers

Friday 14 February 2014

Drama baru ganti Ariana Rose Jika itu takdirku

Salam kembali dan very good day to everyone ;)

nie sinopsis untuk drama terbaru untuk yang suka tengok drama Melayu
kalo tak silap aku citer nie pon macam dalam novel ;) betui ka ?

nanti aku nak ingat balik !


Sinopsis Jika Itu Takdirku (Slot Akasia)
 
Drama Jika Itu Takdirku merupakan cerita baru di Slot Akasia menggantikan Ariana Rose. Jom baca sinopsis drama ini!!

Sinopsis Jika Itu Takdirku (Slot Akasia)

Aleya merupakan seorang gadis yang cantik datang daripada keluarga sederhana. Dia menyimpan perasaan pada seorang anak tokoh korporat yang juga rakan kuliahnya di universiti di United Kingdom, Syed Adam Aizril. Syed Adam Aizril merupakan seorang jejaka tampan yang digilai ramai wanita. Limpahan kemewahan meletakkan ego dan sombongnya berada ditahap yang tinggi.Mentalitinya mementingkan darjat dan kedudukan telah menutup pintu hatinya untuk mendengar getaran hatinya pada Aleya. "Salahkah Aleya mencari bahagia?" Mengapa Aleya tak pernah dapat merasainya? Hina sangatkah sebab beribu dan berbapa orang miskin? Walaupun miskin, tapi Aleya masih ada maruah diri.

 

sinopsis drama


Satu peristiwa telah menyatukan mereka. Tapi dek ego, sombong dan pentingkan darjat Syed Aizril melayan Aleya dengan hina sekali. "Kuasa cinta,tiada siapa yang dapat menghalangnya. Mereka kembali bersatu atas penyesalan Syed Aizril, Ketika menyulam bahagia, muncul Sharifah Emilin, sepupu kepada Syed Aizril membuat onar, dendam Emilin pada Aleya harus ditunaikan. Dia menganggap Aleya perampas Syed Aizril yang konon dianggap kekasihnya, namun bagi Syed Azril hanya Aleya yang bertaktha dihati. "You dengar sini Aizril, dendam I tak habis kat sini. I bersumpah akan pastikan hidup you musnah...musnah sebagaimana you musnahkan hidup I. I takkan lepaskan you. You tetap akan jadi milik I. I janji Aizril, I janji." Namun, ada kalanya cinta mereka teruji di tengah jalan. Kerana keegoan seorang lelaki yang menuncak, Syed Aizril telah melakukan kekhilafan yang hanya merugikan dirinya sendiri dan hampir-hampir menyebabkan dia kehilangan cinta sucinya. "Leya jangan tinggalkan abang. Kembalilah sayang, kembalilah. Jangan teruskan perjalanan itu. Berilah abang peluang untuk membahagiakan Aleya. Hentikan perjalanan itu sayang, pandanglah ke belakang walaupun cuma seketika. "Salahkah Aleya kerana memilih Syed Aizril dalam hidupnya? "Namun dia terleka sebentar dengan kebahagiaan palsu yang diciptakan oleh suaminya. Habis manis sepah dibuang. Dia akhirnya menjadi pengemis cinta pada suaminya sendiri.

Akhirnya dia telah terluka untuk kedua kalinya tetapi kali ini kelukaannya lebih dalam hingga meragut nyawanya sendiri. Itulah kisah perempuan yang bernama Nur Aleya binti Idris. "Cinta...cinta telah menjadikan Aleya, gadis yang pendiam dan berperibadi sederhana, seorang yang kuat, tabah, tegas dan berani, walau dalam hatinya penuh cinta dan kasih. "Selama aku meniti liku-liku kehidupan yang penuh onak dan duri ni, aku tidak pernah pasrah dalam hidupku. Andai itu takdir-Nya sebelum menggapai bahagia aku redha. Namun sampai waktu apabila aku tidak mampu bertahan lagi, hatiku lebih keras daripada batu kerikil. " Cinta...cinta telah mengubah Syed Aizril yang ego dan sombong kepada seorang yang sangat menghargai cinta dan kasih sayang. "Leya, abang janji dengan nama ALLAH abang akan menjaga Aleya hingga ke nafas yang terakhir. Percayalah sayang. Aleya takkan keseorangan lagi. Abang sayang Leya dengan penuh hati abang." Ketabahan Aleya yang ingin anak-anaknya membesar dalam keadaan sempurna tatkala doktor menyatakan dia mempunyai ketumbuhan dalam kepala membuatkan dia kembali pada Syed Aizril yang kononya sudah berubah. Kebahagian yang dikecapi hanya sementara bila Syed Aizril mula cemburu buta pada isterinya. Walaupun cintanya hanya untuk Aleya, ego mengatasi segalanya. Aleya akur dengan kehendak suaminya yang akan bernikah dengan Lin. Dikala penyakitnya semakin parah,dia keluar dari rumah besar itu dengan harapan yang musnah. Ditinggalkan Dania kerana dia tahu ajalnya akan tiba... Masih adakah peluang kedua buat Syed Aizril?

Lakonan: Shah Iskandra, Intan Ladyana, Syukri Yahya, Azwan Kombos dan ramai lagi.
Arahan daripada Eoon Suhaini.
Slot Akasia
Jam 7 malam
Saluran TV3
 
selamat menonton dan saksikan lakonan mantap Intan Ladyana san Shah Iskandar !
Bermula pada 17 February 2014 pada pukul 7.00 malam .
Selamat menonton yer !
 

10 comments:

  1. sy follow sini #82

    nurfaezahabdullah1712.blogspot.com

    sy jarang tontom drama melayu yang diadaptasi dari novel hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih nurfaezahabdullah1712.blogspot.com ; will follow u back dear ;)

      Delete
  2. Hye, saya suka baca blog awak, baru2 ni saya baru blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Muhammad Taufiq , will follow u back ;)

      Delete
  3. Salam, saya jarang tengok citer drama melayu, tapi saya peminat Intan Ladyana.Mungkin best citer ni nanti.. kih2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ;) , saya pon suka intan , dah cute , lawa, pandai plak berlakon !

      Delete