Followers

Thursday, 19 November 2020

Gunung Ledang Sagil Johor

 Assalammualaikum Dunia.

Laluan ke Taman Negara Gunung Ledang 

Cantikkk view nie๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Al kisah nyer tersebut lah kisah sebelum Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat dikenakan keatas negeri semenanjung Malaysia kecuali Perlis, Kelantan dan Pahang ✌️✌️

I am here๐Ÿ˜๐Ÿ˜

Taman Negara Gunung Ledang 

Kita sambung citer hari tue yang tertunda,dah terlajak pi Tangkak kan, harus lah singgah Taman Negara Gunung Ledang... Terletak di pekan Sagil, Daerah Tangkak, Johor Malaysia ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ

Halloooo Gunung Ledang 

Map kawasan Taman Negara Gunung Ledang 

Kita ambik picture jew laaa

Kawasan hijau jew kiri dan kanan... Oh yer masa cikbunga sampai kan, kengkonon nak ler juga masuk taman negara Gunung Ledang... Tak dapat bai... Masa nie covid... Tak leh masuk๐Ÿ˜…

Jom lah kita bergambau yer... Sebab dah sampai kat sini...teringat masa zaman sekolah dulu dulu, bila time cuti jew mesti hiking gunung dan pi camping ⛺ seronok wei..masa dulu tak der facebook bagai ig bagai.. Pakai kamera pon yang petik tue... 123 cheese.. Haaa githew ๐Ÿ˜…

Batu besau 

Lihatlah kawasan jajahan Gunung Ledang ๐Ÿ™„

Woi buat apo tue๐Ÿ™„

So far cikbunga dah tawan pon puncak Gunung Ledang beberapa kali✌️✌️

Dah puas ambik gambau jom ler kita pi makan plak... Dak lapau bebenau nie๐Ÿ˜

12 comments:

  1. Wah sporty juga Cik Tim. Aktif kegiatan luar naik gunung.

    ReplyDelete
  2. Hari tu lalu juga masa gi rumah sepupu di Segamat. Tapi tengok banyak gerai tutup. Kalau dulu meriah.

    ReplyDelete
  3. cantiknya rindu nak kembali ke alam semulajadi, balik kampung halaman ..semoga semua ini akan segera berakhir dan kmbbalikan kita kepada kehidupan yang normal, aamiin

    ReplyDelete
  4. lama nye x ke sagil.
    aida gi dulu time zaman kanak2.
    then, sampai sekarang tak singgah2.
    time asben keje di tangkak dulu, anak2 kecik lagi.
    in shaa Allah, nanti nak gi la once covid ok.
    rindu kan alam semesta sgt2 dah ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah... Sesekali kita pi alam semesta✌️๐ŸŒฑ๐ŸŒฑ

      Delete
  5. Cantiknya alam semulajadi. Maha Suci Allah yang menciptakan bumi dengan segala kejadiannya. Tenang dan damai melihat warna alam, hijau rumput, putihnya awan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah... Masih diberi kesempatan untuk melihat ๐Ÿคฒ

      Delete