Followers

Saturday 6 May 2017

Jalan-Jalan ke GM Plaza Klang

Assalammualaikum Dunia ;)

Entry ini khas untuk memori jenjalan kat GM Plaza baru-bari nie, kejadian adalah sebelum hari buruh hari tue,;)

Gerak dari Melaka dalam pukul 9pagi dan sampai GM Plaza lebih kurang dalam pukul 11pagi . Kesesakan trafik adalah perkara biasa yer kawan-kawan dan kesesakan dalam GM Plaza pulak adalah luar biasa ;)




 
Lepas merayau-rayau dan melihat-lihat kawasan dan barangan yang ada dalam GM Plaza , akak jadi blur dan keliru sikit , mak ai banyaknyer barang , kalau nak buat meniaga bagus nie , yaaa memang pilihan yang tepat untuk sesiapa yang hendak berniaga sebab korang boleh dapat dengan harga borong - itu hanya untuk barang borong yer kawan-kawan , kalau kawan-kawan nak beli satu jew , ini dikira harga biasa , so untuk jimatkan wang korang kenalah beli dalam kuantiti yang banyak , ataupun korang syerlah dengan kawan-kawan , barulah dapat harga murah sikit .
 

Biasalah kat sini banyak giler mainan , dan akak pon memang ambik picture mainan sesaje , haaaaa , sekali dak Rayyan request nak transformer , matik lahhh , kalau harge puluh puluh boleh citer lagi , nie hage ratus-ratus , dah lar , moh ler kita balik Melaka . Masa on the way nak balik Melaka , kami ditemani oleh hujan yang lebat sepanjang lebuhraya persekutuan dan lagi satu banyaklah kereta kat atas jalan .... pemandangan dah sama macam nak balik berhari raya lah pulak .


p/s: Ade banyak giler barangan , koranglah pilih jew mana satu pilihan hati , tapi akak tak beli ape pun , kepala akak pening sebab semuanya akak nak beli ;)

7 comments:

  1. Never been to GM Klang before, but my parents did. Mereka pon bercerita benda yang sama betapa banyaknya barang, but didn't get to explore more sebab parents bawa cucu-cucu, so tak tenteram nak berjalan untuk browsing. Cucu baru dapat kaki, katanya.

    http://panphila.blogspot.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. seronok jenjalan cuci cuci mate sesekali kan ')

      Delete
  2. Yg ada anak kecik dan nak berniaga mmg bestlah datang sinikan Nay. Tp yg tak best, tak banyak blouselah kat sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaaaa...carik jugak tp tak banyak pilihan ...

      Delete
  3. rs nyer dah berpuluh kali g klang tp x penah sggh hahahah

    ReplyDelete
  4. shopping utk raya ke ni? ;-)

    ReplyDelete
  5. Pernah pegi gak sini mmg pening kalau beli borong mmg murah

    ReplyDelete