Followers

Thursday 27 October 2016

JALAN YANG BERLIKU ITU

Assalammualaikum Dunia ;)

Semua orang mempunyai impian dan harapan serta angan -angan untuk memiliki sesuatu benda dalam hidup like barang , tempat , untuk berjaya , disayangi dihormati ,dikenali dan berjaya dalam hidup .

menyusuri jalan di sungai Melaka
 
Sepanjang jalan yang dilalui tidak mudah yer kengkawan , untuk kita start bertatih , berdiri dan berjalan berseorangan di jalan yang kita pilih  , adakalanya kita terjatuh disebabkan kawasan jalan itu tidak rata, licin , jalan berlubang , kadangkala jalan itu berliku , banjir dan kadangkala jalan itu kering akibat kepanasan matahari yang memancar .
 
'Bukan senang nak senang , dan bukan susah nak susah ' peribahasa ini selalu menjadi tagline untuk mereka yang berusaha untuk memajukan diri tidak kira dari zaman sekolah , alam pekerjaan atau motivate diri dalam bisness dan dalam apa juga dalam misi untuk men capai sesuatu dalam hidup !

Jalan itulah yang aku pilih untuk membentuk hidup aku pada masa kini , esok , tulat dan insyaAllah akan datang , aku sendiri pon tidak tahu apa lagi yang bakal aku tempuhi disepanjang jalan yang aku pilih itu . Selagi aku bernafas, selagi itulah aku akan berjalan menyusuri jalan itu ..


p/s: this is a right way I'm walking to destiny ahakksss (senyum tutup mulut dengan jari jemari)

10 comments:

  1. Ye betul..harungilah cabaran hidup dgn penuh sabar

    ReplyDelete
  2. Diawalnya kesusahan.. pasti diakhiri akan senang..
    Itu janji Allah..
    Maka berusaha lah menghadapi kesusahan itu dengan sabar dan redha..

    ReplyDelete
  3. hidup ini memang ujian, sebab tu adanya syurga dan neraka

    ReplyDelete
  4. Sementara tgh muda strugglelah utk grab impian Nay. Nanti kalau dah kilauan mcm akak ni mcm dah terlambat aje haha....

    ReplyDelete
  5. Don't mess with melaka katanya.. hi hi hi

    ReplyDelete