Followers

Tuesday 12 April 2016

DEKO DAPUR IMPIAN

Assalammualaikum dunia  ;)

Apa khabar kawan-kawan ? Cikbunga baru jer lega dari demam , batuk dan sakit kerongkong , kesihatan pun tak berapa nak sihat sangat lebih-lebih lagi dengan cuaca pada hari ini . Sakit ooo kepala dibuatnya dengan panas yang membahang siang malam opppss kat office sejuk sikit hehehehe..

Cikbunga sangat suka kalau tengok magazine or website , Cikbunga akan google bahagian dapur, living room , bedroom, bath room , dan juga bahagian garden ;)

Mungkin sebab minat akan kecantikan dekorasinya boleh membuatkan Cikbunga terleka dengan paduan warna dan juga gubahan setiap inci perabot .

Untuk rumah Cikbunga, masih lagi suci sesuci sewaktu mendapat kunci dari pemaju hahahahaha ambik ko... yaaa betul Cikbunga belum lagi menconteng kan cat atau apa-apa wall paper keatas kediaman Cikbunga .. masih lagi dengan original warna dari pemaju ;)

Ini bukan lah alasan untuk Cikbunga untuk berangan ke ape ker ,,, masih lagi memasang impian dan angan -angan untuk mendeko-deko tak kala melihat geng-geng deko di alam maya yang mendeko rumah mereka semuanya cantik-cantik belaka . sangat memberi inspirasi tauuu ;)

Sewaktu sedang mencari idea dan untuk mencuci mata pada hari ini , Cikbunga terbuka web page IMPIANA dan terdapat beberapa idea deko dapur yang sangat ringkas dan cantik untuk dijadikan panduan dan tatapan . Untuk itu , di sini terdapat beberapa picture yang cikbunga copy paste unutk dijadikan panduan cikbunga unutk satu hari nanti .( tak tahulah bila nak menjadi my dapur nie ni) . Jom lihat picture nya ;
 
 













                                                      picture dari IMPIANA by Wan Erni Liza Md. Izatzi

Oh ya , cikbunga juga obses dengan tatarias dari IKEA , sangat-sangat praktikal dan menarik segala idea yang diberi .
 



 
                                                       sebahagian picture dari galeri IKEA

p/s: sila terjah WWW.IMPIANA.COM & web site IKEA.COM

3 comments:

  1. singgah sini cikbunga.. :)
    biasalah C.B ,orang perempuan memang pantang bab2 dekorasi macam ni.. hahaha.. memang itu nak ini nak. pening juga kepala fikir.

    Belum ada rezeki lg nak pergi ikea,fuh.. tengok katalog online pun boleh tak senang duduk,apatah lg bila dah masuk..hihi

    semoga cepat baik batuk2 ,minum banyak air okay..

    ReplyDelete
  2. kemas kn., cntik.,
    semua nya aku suka., tp tu la., poket aku jer yg xsuka huhu

    cuaca pnas kn., kne bnyak minum air.,

    ReplyDelete
  3. Cantiknya....bila la agaknya nak ada rumah sendiri

    ReplyDelete