Followers

Friday, 19 August 2022

Resepi Donat Gebu Senang

Assalammualaikum Dunia.

Donat Gebu Senang by cikbunga 🍩

Coklat kat umah dah habisss...
 Guna gula jew lar

Mari ler kita masuk kelas masak memasak✌️🏑 resepi nyer mudah, ringkas dan InsyaAllah jadi. 

Resepi mudah, cikbunga save sini sebab selalu hilang resepi nyer😘

Mudah mudahan mengalir pahala empunya tuan asal resepi ini..aminnnn 

Resepi Donat Gebu Senang
2 cawan tepung gandum tak kisah apa brand
1 packet yis mauri-pan / apa apa brand pon boleh jew
2/3 cawan minyak masak
1 biji telur ayam
1 cawan air suam suam kuku
2 Sudu makan gula pasir 
2 SUDU makan susu pekat manis 
2 sudu makan Susu tepung (option)

Cara 
Dalam bekas lain, Ambil minyak  masak dan campur kan telur yang telah dipecahkan, kacau bagi mesra, masukkan gula, susu dan kacau, bagi mereka bermesra okey, masukkan air suam kuku dan kacau sebati, masukkan yis 1 packet kacau dan ketepikan biau dia  berbuih dalam tue😁

Dalam bekas lain
masukkan 2 cawan tepung, 2 sudu susu tepung, dan masukkan bekas yang pertama ke dalam bekas kedua  Pastikan bekas pertama tadi sudah berbuih yer 😁 uli guna. Tangan dan adunan memang sedikit lembik, masukkan tepung sedikit supaya adunan boleh dibuat bulat donat 🍩

Ambil sedikit doh dan buat bulat bulat dan buat kan lubang di tengah tengah nyer✌️kalau nak guna acuan donat pon boleh jugak. 

Buat donat sampai habis, pas tue silalah goreng donat dalam minyak yang panas... Angkat dan toskan, tabur gula kastor atau coklat... Haq nie ikut sukahati🍩🍩😍

Dak Rayyan buat among us πŸ‘†

Bolehlah santap sambil minum teh or kopi

Donat by cikbunga 🌹🌹🍩

Selamat mencuba πŸ©πŸ©πŸ‘†


Senang jer kan🍩🍩✌️

Boleh lah santap semasa minum petang bersama air kegemaran ☕🍩

Ok bye... 

Till then πŸ˜‚πŸŒΉ

2 comments:

  1. gebu geban donut cik bunga.. kak ana rajin gak try buat tapi kadang2 tak berapa cun kejadiannya..

    ReplyDelete