Followers

Tuesday 18 August 2020

Gua Kelam Perlis 2020

 Assalammualaikum Dunia.

Huhuuu lepas meronda kat Taman Anggur kan, rombongan cikbunga pon berangkat ke Gua Kelam😎

Sign board Gua Kelam 

Kak jom kita ambik gambaq kat sini😄

yeaaa I'm here 

Korang pernah masuk gua tak 🤭🤭... Masa dulu zaman sekolah cikbunga pernah lah masuk tapi tepi tepi jew masa tue hiking Gunung Ledang yo😆 itu pon masa nak turun🤭

Okew gua kelam, terletak  di Kaki Bukit, 02200 Kaki Bukit Perlis👍

Saya dah masuk Gua Kelam 

Cantik kan👆

Dalam gua kelam 

Korang akan lalui jambatan nie👆

Nama jew kelam tapi terang jew pon 🤭


                  Kan dah kata 😆 sesekali penghuni tetap akan keluar cik kelawar🦇🦇

Pertama kali masuk gua kan takut kot, macam macam yang bermain dalam fikiran... Banyak yang negative dari positive😂

Bila dah cecah jew kaki... Terus wow... Indah nyer ciptaan Allah, terus rasa bersyukur sebab diberi peluang untuk menikmati keindahan gua kelam... So jangan takut yer, sebab dah disediakan trek untuk korang jalan sampailah nanti akan jumpa secret  garden🌹🌹

Cantik woi... Masa cikbunga sampai tue dalam kui 12 lebih kot... Biasalah kat dalam hutan kan cuaca redup dan hujan renyai renyai... 


Lagi accessories dalam Gua Kelam

       Hanya terdapat dalam Gua Kelam jew tau👆

Ramai juga lah pengunjung... Iyelah lagi 2 minggu nak buka sekolah mestilah ambik peluang ini untuk keluar... Hirup udara segar sambil melihat pokok pokok hijau👍👍

Lepas masuk dan keluar gua, ambik gambau kenangan sikit untuk dikenang masa balik rumah nanti🤭

🌹Dibuka setiap hari dari pukul 8 pagi sampai 5 petang. 

Nanti cikbunga update pasai secret garden plak😍

P/s: kisah seram sebelum pi gua kelam, ingat nak pi hutan Lipur Bukit Ayer, nak mandi manda kan, tapi waze asyik bawa kat tempat yang mencurigakan... Even lorong kecik dalam hutan dia suh masuk.... Memang tak lah kan... Dah ler tengah hari buta lak tue... Tutup waze kita tawakal jew... Alhamdulillah jumpa jalan keluar🤲



14 comments:

  1. Gua yang tidak kelam sebab sudah ada lampu.
    Alhamdulillah dapat jalan keluar.

    ReplyDelete
  2. lawa dalamnya cik bunga kan :)

    ReplyDelete
  3. xpenah smpi lg... selalu tgk gambar n kalu bernasib baik tgk kt tv... ttp mmg teringin nak smpi sini 1 hari nnt...

    ReplyDelete
  4. nda pernah lagi masuk gua so far..mesti seram kan kalau x ramai orang

    ReplyDelete
  5. Kalau terang macam nie, Sha berani nak masuk.. Teringin juga sebenarnya.. Nantilah pergi..

    ReplyDelete
  6. Belum pernah masuk gua sis ☺️

    ReplyDelete