Followers

Tuesday 10 December 2019

Tips tanam pokok hiasan ๐ŸŒน๐ŸŒน

Assalammualaikum Dunia.

Hobi Cikbunga banyak... Inii salah satu yer๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜

Bayam Brazil๐Ÿ˜๐Ÿ˜ buat ulam pon sodapp

Pokok Rose yang masih hidup.... Haq lain dah tak der๐Ÿ˜…


Suka time hujan... Sebab Kawasan akan jadi hijau dan Tenang serta sejuk jew๐Ÿคญ๐Ÿคญ

Tapi bila hujan berlebihan... Masalah lain plak yang timbul ๐Ÿคญ๐Ÿคญ

Nama tak tau

Lidah jin ๐Ÿค”๐Ÿค”

Nie pon tak tau nama๐Ÿ˜‚

Pokok buluh baby๐Ÿคญ๐Ÿคญ

Musim panas pon sukaaa jugakkkk... Baju bajan kering cantik jew๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Kalau panas berterusan pon masalah jugak kan... Air tak der plak nanti....

Baru nak hidup pokok 'ati ati' nie

Rama rama ๐Ÿฆ‹๐Ÿฆ‹

Haaaa macam tue lah condition nyer... Ada baik Dan sebalik nyer... Yang penting syukur selalu๐Ÿคฒ๐Ÿคฒ

So tips nyer adalah sentiasa lah Belek Belek pokok awak tue... Dan make sure nutrian tanah nyer adalah betul dan jangan lupa untuk letak baja dan siram dua kali sehari... Pasti kan tanaman bebas dari rumpai... Jangan lupa buang rumput yang hidup subur dalam pasu tanaman hiasan awak yer๐ŸŒน๐ŸŒน


Okew tur jew nak share ๐ŸŒน๐ŸŒน

19 comments:

  1. aida sekarang ni sedang membela bayam brazil jugak dan rose jepun.
    masih lagi dlm proses tumbesaran :)
    tiap pagi before gi keje, belek.
    balik keje, belek :)
    dah jadik hobi plak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila belek pokok ... tenang jew kan...hilang stress ;)

      Delete
  2. waalaikumussalam. baru ja sudah makan popia vietnam ada daun bayam brazil. nyummm sedap ^_^

    ReplyDelete
  3. skrg ni tengah hangat orang tanam bayam brazil tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaaaa... mana mana pon bayam brazil... tanam pon senang... cucuj jew...hidup laaa dia

      Delete
  4. Rose & lidah jin je yang pernah nampak. Pokok lain belum lagi ๐Ÿ˜….

    ReplyDelete
  5. ada niat nak tanam bayam brazil sendiri.. mmg sedap buat ulam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom tanam... Hijau kan persekitaran anda๐Ÿ˜˜

      Delete
  6. Bayam brazil tu lah paling best.. selain cantik, boleh dimakan.. hehehe..
    Bila tengok pokok rama-rama tu, teringat arwah abah.. Dulu arwah rajin tanam poko tu kat rumah.. Ada dua warna kalau tak silap Sha, hijau dan merah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahaaa... Color hijau tue jenis batang tinggi... Dulu ada tanam... Dah mati dah๐Ÿคฃ

      Delete
  7. hobi yang sihat ni cik timm..boleh redakan stress

    ReplyDelete
  8. untuk rumah ada laman... org ddk atas langit ni hanya mampu tgk je laa hahahaa

    ReplyDelete
  9. Untuk bukti pencairan W / A: +6281617538564
    Nama ******* Neni Syahir
    bandar: ******** Bandung
    Jumlah pinjaman: ****** IDR 5.5 bilion
    kadar faedah: ******* 1%
    @ Twitter ikuti sekarang: *********** @AasimahaLoan

    Saya mangsa penipuan di tangan pemiutang palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65,000,000 kerana saya memerlukan modal besar sebesar Rp. 5.5 bilion. Saya hampir diedit, saya tidak mempunyai tempat untuk pergi dan perniagaan saya hancur, dan dalam proses saya kehilangan suami saya. Saya tidak tahan lagi. 4 November 2019, saya bertemu kawan lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Puan. AASIMAHA ADILA TELAH PELBAGAI PINJAMAN, yang akhirnya membantu saya dengan pinjaman besar untuk membayar hutang bank saya. Tolong bantu saya mengucapkan terima kasih kepada ibu-ibu Muslim yang memberikan syarikat pinjaman besar, pemilik kilang dan individu swasta untuk memperbaiki kehidupan dan perniagaan mereka. Saya juga ingin menggunakan peluang ini untuk memberi nasihat kepada sesama warga Indonesia. Jika anda mahukan pinjaman modal yang besar, anda boleh menghubungi mereka dan melihat laman web mereka. Anda perlu tahu bahawa terdapat banyak penipu di blog ini yang tidak mempunyai laman web di peta Google,. legit AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM memberi saya pinjaman sebanyak Rp 5.5 bilion pada kadar faedah yang sangat rendah untuk 1% sebagai pinjaman jangka panjang dengan kelulusan cepat dan pembayaran segera. Sekiranya anda mahukan satu pelaburan besar dan anda ingin membayar hutang anda dengan cepat dan senang seperti banyak orang di sini.
                                          Pengambilan permohonan adalah di bawah

    E-mail: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    E-mel saya; ***************** nenisyahir@gmail.com

    ReplyDelete