Followers

Monday 29 January 2018

Pengasas IKEA Meninggal Dunia Pada Usia 91 Tahun

Assalammualaikum Dunia .

Kepada peminat IKEA seluruh dunia dan Malaysia amnya,
Pengasas dan Founder IKEA  Ingvar Kamprad , telah pun meninggalkan dunia ini pada usia 91 tahun .
Beliau merupakan anak kepada seorang petani yang berasal dari Swedish atau Sweeden telah menjadi multi jutawan dengan membuka perniagaan IKEA yang terkenal diseluruh dunia , hebat sungguh Ingvar Kamprad .
Ingvar Kamprad Pengasas IKEA


Dalam satu kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh pihak IKEA , Ingvar Kamprad  menghembuskan nafasnya di samping keluarga yang tersayang ,

Kamprad "passed away peacefully surrounded by his loved ones" at his home in the southern Swedish region of Smaland on Saturday "following a brief illness", Ikea said in a statement.

Korang tahu tak ape makna IKEA ,  ianya adalah acronam dari perkataan awalan untuk  Ingvar Kamprad, Elmtaryd and Agunnaryd (the name of his farm and town of origin) -- began in 1943.

© Provided by AFP The Ikea group, which Ingvar Kamprad founded, now has 403 stores across every continent, employs 190,000 people worldwide and generates annual sales of 38 billion euros


Dari kisah ini , maka kita sepatutnya merebut peluang dalam bidang perniagaan dan tiada yang mustahil untuk kita melakukan tanpa usaha dan cita-cita yang tinggi .

Terima kasih Ingvar Kamprad kerana telah kongsi kebahagiaan dari segi dekorasi rumah yang begitu indah dan simple serta elegent dengan kos yang amat murah serta dapat dinikmati oleh semua golongan .
Sebagai peminat IKEA , cikbunga mengucapkan takziah terhadap warga IKEA seluruh dunia , dan sesungguhnya Ingvar Kamprad sebagai pengasas IKEA akan dikenang sepanjang zaman .

© Provided by AFP A photo of Ingvar Kamprad stands next to a book of condolences at the entrance of an IKEA store in Stockhol on Sunday
 
 



sumber :berita dan gambar ini diambil dan disunting dari  http://www.msn.com/
 

10 comments:

  1. idea dia menjadi terus diminati wpn dia sudah tiada lg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaa.. idea beliau menjadikan rumahku syurgaku yang diidamkan oleh setiap umat manusia ;)

      Delete
  2. Masuk ikea rasa cam tak nak keluar... design cantik-cantik dengan harga mampu milik..

    ReplyDelete
  3. baru tahu IKEA tu datang dari mana..

    ReplyDelete
  4. JM mmg jatuh cinta betul dgn produk dari IKEA..harga berpatutan design pun lawa

    ReplyDelete