Followers

Friday 23 September 2016

Moment indah naik TUK-TUK dengan Jari Manis

Assalammualaikum Dunia ;)

Wallahi aku sebenaqnya tak kenal pon Jari Manis secara real , aku kenal pon secara tidak sengaja waktu itu kegilaan aku terhadap kisah travel amat dahsyat dengan menggoogle kisah-kisah travel , memandangkan aku suka baca kisah-kisah sebegini untuk rujukan sendiri , maka banyaklah blogger travel yang aku godek-godek untuk mencari ilmu disamping melihat gambar-gambar ;) ,.

 
header blog empunya Jari Manis
 
Dan dengan tak sengaja nya aku telah menggodek Jari Manis punya blog, bermula kisah negara 4 musim ..yaaaa semestinya kisah beliau kat Korea lor ... ralit tau baca kisah beliau like you always behind her with one team ... real tak real aku punya amagine kan ')

Lepas itu , aku sesaja komen , sebab kat situ banyak sangat orang bagi komen dan beliau plak reply satu persatu .. haaaa gigih tak Jari Manis nie.... bila situasi jadi begini , aku jadi sangat happy ...dan pulak bila aku perasan , siapa yang komen banyak , nama nya akan appear kat bloglist komentar , haa , eh bagus nie .... aku pon apa lagi dengan selambanya telah komen , dengan harapan , aku akan menjadi salah seorang list kat situ ... bila ini terjadi.... aku sangat suka lah oiii , ...

                                                 sakura season on Melaka (pic tiada kaitan)
Si Jari Manis pulak setiap bulan memang akan memberi penghargaan kepada pengomen tegar beliau , dan buat pertama kalinya dalam sejarah hidup aku , banyak komen telah dilontarkan dalam komentar bulan Julai kot , kalau tak salah , ...

 
Dan pada satu hari yang cerah , kelihatan burung berterbangan menghiasi dada langit yang putih membiru , kedengaran bunyi motosikal menghampiri pagar rumah , dan ketidak sabaran penghuninya , dengan pantas berlari melihat apakah kandungan dalam peti surat ....waaaaaa sepucuk sampul surat bewarna coklat yang dihisi setem bunga raya bewarna kuning beharga RM0.80 yang telah di cop PUSAT MEL KERAJAAN PUTRAJAYA  . Eh... sape ek yang hantar nie, dengan rakusnya penghuni telah menggunting sampul surat tersebut dan ohhhh ... nie mesti JARI MANIS nie ....awatlah penghuni fikir lagu tu,  sebab sebelum nie penghuni tersebut telah baca pasal travel Jari Manis naik TUK TUK kat Thailand maa...  maka bermulalah pengembaraan cikbunga menaiki TUK TUK ngan JARI MANIS .. SEKIAN .
 
 
                                           nielah dia TUK-TUK  , jom naik with Jari Manis

p/s: Entry nie panjang berjela ... sila skip kalau tak mo baca ... nie tanda ingatan cikbunga pada Jari Manis yang sentiasa manis selalu ;)

18 comments:

  1. Sakura season on Melaka tu memang tiada kaitan... tapi WIN... he he he...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. hope one day will travel together with u all ;)
      (senyum sipu-sipu)

      Delete
  3. Ada cap jari SS tak kat Tuk Tuk tu? Keh Keh Keh...

    ReplyDelete
  4. Agaknya sebab belum nak travel lagi makanya kurang minat baca blog travel sebab panjang sangat huhu....layan gambo bolehlah kot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. patutlah nama Hainom Ojke dah lama x muncul dalam blog JM heee

      Delete
  5. biasa org minat travel je suka baca blog travel ni..terima kasih Cik Bunga..terharu titew baca entri ni tau

    ReplyDelete
  6. Terima kasih sudi baca blog titew yg bosan tu ahaksss

    ReplyDelete
  7. bg JM ni kalau nk komen after tgk gambar pun x pe..bilaada org komen so hubugan kita antara blogger akan jadi lebih rapat tul tak

    ReplyDelete
  8. pastu kepada yg rajin tinggalkan komen..mestilah akan terim penghargaan tanda terima kasih

    ReplyDelete
  9. adakah Cik Bunga akan follow JM travel lagi on this coming trip..surprise heee

    ReplyDelete