Followers

Tuesday 22 March 2016

Tentang Hujan


Assalammualaikum dunia  ;)
(maaf tiada picture untuk menjadi santapan pancaindera mu ;-)

 
Alhamdulillah , setelah sekian lama panas membahang , sampai nak tidoq pon tidak boleh , hari ini , hari Selasa dalam pukul 10.15 pagi , dengan izin Nya serta limpah kasih sayang dari Nya , maka dengan itu hujan turun dengan lebatnya di bumi Hang Tuah ini ... Nie bukan apa , sedikit perkongsian berkenaan , cuaca panas yang melampau yang melanda negara kita ketika ini , pasti anak-anak kecil, warga emas serta kita juga tidak terlepas dari tempias bahang ini ... cam ner yerk ... aircond pasang 24 jam ...alamatnya bill melambung laaa jawabnyer .

Dengan turunnya hujan rahmat ini , aku sangat-sangat bersyukur pada Ilahi kerana mendengar rintihan kami semua agar diturunan hujan ...aminnnn..

Di bumi Melaka ini , walaupun cuaca yang masih lagi agak terkawal , aku pun jarang buat aktiviti luar... kalau keluar rumah pun , hanya untuk membeli belah barangan dapur sahaja , anak- anak pun sekejap sekejap pergi bilik air , mandi katanya ...satu hari lebih 5 kali mandi ... puhhhhh .. tak per lar .. Umi faham ...sila lah berendam lagi yer ...

Untuk itu , apabila titisan-titisan hujan mencurah ke bumi Melaka ini, inilah yang ditunggu tunggu dan diharpakan dan di doakan selalu ;)
Semoga esok akan hadir lagi hujan yang di nanti ini .

No comments:

Post a Comment